Гурток логоритміки "Мовленнєвий грайлик"

 Логоритміка – це потужний допоміжний засіб для ефективної спільної роботи логопеда, вихователя та музкерівника по корекції різноманітних порушень мовлення дошкільнят.

Логоритмічні заняття направлені на всебічний розвиток дитини, вдосконалення її мовлення, оволодіння руховими навичками, вміння орієнтуватися в оточуючому світі, розуміння змісту пропонованих завдань, на здібність долати труднощі, творчо проявити себе. Крім того, логоритміка з використанням здоров’язберігаючих технологій має безпосередній вплив на здоров’я дитини: в його організмі відбувається перебудова різних систем, наприклад, серцево-судинної, дихальної, мовленнєво-рухової. 

Логопедична ритміка – одна із ланок корекційної педагогіки. Перш за все, це комплексна методика, до складу якої входять засоби логопедичного, музично-ритмічного та фізичного виховання.

      Логоритмічні заняття проводяться з дітьми старшої логопедичної групи 2 рази на місяць в другу половину дня тривалістю 25-30 хв. з музкерівником, логопедом та вихователем.

 

 Мета гуртка: корекція і профілактика наявних у мовленнєвому розвитку дітей за допомогою поєднання слова і руху; удосконалення розумового, мовленнєвого, музичного та фізичного розвитку; розвиток музичного слуху, пам'яті, уваги, відчуття ритму, пластичної виразністі рухів  за допомогою спеціально підібраних вправ, що поєднують у собі слово, рух і музику.

 

Види діяльності з логоритміки

• Вступна ходьба і орієнтування в просторі. 

• Динамічні вправи на регуляцію м'язового тонусу розвивають вміння розслабляти і напружувати групи м'язів. Завдяки цим вправам діти краще володіють своїм тілом, їхні рухи стають точними і спритними.

Артикуляційні вправи корисні в будь-якому віці, так як чітка артикуляція - основа гарної дикції. Артикуляційні вправи для дітей з порушеннями звуковимови - необхідність. Чіткі відчуття від органів артикуляційного апарату - основа для оволодіння навиком листи. Робота над артикуляцією дозволяє уточнити правильне звуковимову, розвиває рухливість мови, щелеп, губ, зміцнює м'язи глотки.

• Дихальна гімнастика коригує порушення мовленнєвого дихання, допомагає виробити діафрагмальне дихання, а також тривалість, силу і правильний розподіл видиху. На логоритмических заняттях спільно з логопедом  і за рекомендацією лікаря-педіатра використовуються:

• Фонопедичні та оздоровчі вправи для горла розвивають основні якості голосу - силу й висоту, зміцнюють голосовий апарат.

• Вправи на розвиток уваги і пам'яті розвивають всі види пам'яті: зорову, слухову, моторну. Активізується увагу дітей, здатність швидко реагувати на зміну діяльності. 


• Мовні ігри можуть бути представлені в різних видах: ритмодекламации без музичного супроводу, ігри зі звуком, ігри зі звучними жестами і гра на дитячих музичних інструментах, театральні етюди, ігри-діалоги та ін.

• Рухливі ігри, хороводи, фізхвилинки тренують дітей у координації слова і руху, розвивають увагу, пам'ять, швидкість реакції на зміну рухів.

.